Fundusze, mieszkania

Go down

Fundusze, mieszkania

Pisanie by Mistrz Gry on Wto Wrz 25, 2018 11:09 pm

PIENIĄDZE


  Cellingi to wirtualna kwota, którą posługujemy się w Vitrum. Cellingi występują w nominałach: 1, 5, 10, 50, 100, 500, przy czym im wyższy nominał, tym moneta rzadziej występująca.
  Jeden Celling waży około 50 gramów i ma średnicę od 3 do 5 cm - wiadomo, im cenniejsza moneta, tym większa jest jej średnica. Monety różnią się od siebie głównie wytłoczoną cyfrą i rodzajem rośliny odbitym na odwrocie. Informacje na temat wagi i wielkości monet istotne są w sprawie transportu i przechowywania pieniędzy, należy bowiem uwzględniać ich przybliżoną objętość i ciężar w swoich postach, kiedy to postać przykładowo targa ze sobą cały swój pieniężny dobytek w jakiejś sakwie. Trochę ciężaru może się nazbierać.
  Za Cellingi możemy kupić żywność, zwierzęta, broń, ubranie oraz to, czego w danej chwili potrzebujemy. W niektórych miejscach krainy znajdują się wciąż czynne sklepy. Cellingami płaci się także Bractwu za mieszkanie.
  W mieście Vitrum nie istnieje możliwość pracowania, więc zdobywanie pieniędzy jest odrobinę utrudnione. Postacie nie mogą przynieść do miasta żadnych funduszy z zewnątrz, ani samodzielnie wybijać monet, muszą zarobić je własnym trudem, znaleźć, dostać, ukraść. Fundusze otrzymać można w eventach i misjach, dzięki łaskawości losu, o którym decyduje Mistrz Gry lub poprzez spieniężanie różnych przedmiotów i trofeów (zarówno z potworów, jak i przedstawicieli różnych ras). Postacie mogą sobie pieniądze dawać i pożyczać pod warunkiem, że nie są to konta tego samego gracza.

MIESZKANIA



  Jak wiemy, albo chociażby dało się to zauważyć, Vitrum od wieków stoi zniszczone, puste, a większość budynków zawala się coraz bardziej. Jest jednak miejsce, w którym - pod pieczą członków Bractwa - zachowało się kilka domów w dobrym stanie. To tam nasze postacie mają swoje mieszkania, a jeżeli ktoś chce mieszkać w ruderze, niech zgłosi się do Administratora.
  Mieszkania to azyle naszych postaci. Tam mają nocleg, wodę, jedzenie, mogą tam bezpiecznie trzymać swoje zwierzęta i rzeczy. W domu są mniejsze szanse na zachorowanie, większy spokój. Postacie mogą tam przychodzić kiedy chcą, mogą tam robić co chcą, mieszkać jak chcą. Mieszkanie jest wolne od niebezpieczeństw całego świata dookoła... pozornie. Nawet tam może sięgnąć zły omen, czy rabusie, choć szansa jest na to mniejsza. Liczba osób mieszkających w jednym lokalu jest nieograniczona, kwestie pieniężne należy rozstrzygać między sobą - czynsz ma być zapłacony, a przez kogo, to już sprawa graczy.
  Dom kupujemy raz, za cenę 4000 Cellingów, a później płacimy czynsz wynoszący 200 Cellingów. Dwukrotny brak zapłaty za czynsz skutkuje eksmisją.
  Kiedy postać opuszcza dany lokal (lub zostaje eksmitowana), nie otrzymuje żadnej rekompensaty. Pieniądze wpłacane są do członków Bractwa). Czynsz opłacany jest w momencie, w którym któryś z Braci odwiedzi postać i zażąda pieniędzy - następuje to w miarę regularnie, zależnie od szybkości prowadzenia fabuły przez gracza. Opłacenie czynszu gwarantuje dostęp do wody, a także zapewnienie podstawowego wyposażenia i rzeczy takich jak jedzenie. Lokale opuszczone, których właściciele zostali eksmitowani, są permanentnie pozbawione tych dóbr.
avatar
Mistrz Gry

Liczba postów : 198
Join date : 24/09/2018

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach