Umiejętności, moce, przewaga

Go down

Umiejętności, moce, przewaga

Pisanie by Mistrz Gry on Wto Wrz 25, 2018 11:10 pm

UMIEJĘTNOŚCI


  Każda istota, czy to ludzka, czy nadnaturalna, posiada pewne umiejętności, które można nazwać wyższymi, niż przeciętne, nadającymi tej istocie indywidualne cechy. Nikt nie mówi tu o umiejętności czytania, pisania, liczenia, czy grania w statki. Takie umiejętności posiada każdy, nie jest to nic specjalnego, zaskoczenie pojawia się dopiero w momencie, kiedy ktoś tych podstawowych rzeczy nie potrafi. Co innego w kwestiach związanych z talentem czy długim i pracochłonnym treningiem - umiejętność jazdy konnej, pięknego malowania, władania wieloma językami czy znajomość wielu sposobów leczenia jest czymś bardziej wyjątkowym.
  Każda postać może posiadać dowolną ilość umiejętności, trzeba jednak wziąć pod uwagę, że nie ma osoby utalentowanej we wszystkim. Każdy ma swoje ograniczenia, mocne i słabe strony. Umiejętności wymagają ciągłego doskonalenia, w przeciwnym wypadku w naturalny sposób zanikają. Aby na przykład postać była świetnym strzelcem, musi w fabule często trenować strzelanie, korzystać z tej umiejętności. Im więcej czasu zostanie poświęcone nauce i doskonaleniu zdolności, tym automatycznie lepsza w danej dziedzinie staje się postać. Należy pamiętać o trenowaniu umiejętności, co jest kluczową kwestią w ich posiadaniu.
  Wszelkie umiejętności, które wykraczają poza absolutny standard umieszcza się w Karcie Postaci. Spektrum możliwości jest szalenie szerokie, dlatego liczę na Waszą inwencję twórczą w kreowaniu bardzo ciekawych bytów. W razie wątpliwości, czy dana umiejętność nie będzie już zbyt kreatywna, możesz spokojnie skontaktować się z Administracją, chętnie pomożemy.

MOCE


  Moce to coś innego niż umiejętności, chociaż też obejmują dział związany ze zdolnościami. Podstawowa różnica polega na tym, że umiejętności można się naumieć - nauczyć się, wyćwiczyć, zapamiętać, moce natomiast trzeba posiąść. Gotowanie w większym lub mniejszym stopniu po odpowiednio długim treningu opanuje każdy, ale zdolności do lotu nie da się nauczyć, nieważne jak długo skakałoby się z łóżka z prześcieradłem na plecach.
  Każda rasa nadnaturalna posiada charakterystyczną dla niej moc, jednak nie o tym teraz mowa. Istnieją moce specjalne, wykraczające poza te rasowe predyspozycje. Taką mocą może być na przykład niewidzialność, zdolność do panowania nad żywiołami, zdolność do rozmowy ze zwierzętami i w zasadzie, co tylko dusza zapragnie - ogranicza nas tylko własna wyobraźnia.
  Moce są rzadkie i zdobywa się je tylko w określonych sytuacjach - w misjach, w eventach, w konkursach. Postać, która zostaje obdarzona mocą jest z pewnością bardzo wyjątkowa, ale spada na nią także ogromny ciężar, bo początki z używaniem mocy mogą być trudne. Zazwyczaj nauka panowania nad mocą trwa długo, przynosi dużo bólu, zabiera wiele wysiłku, może być autodestrukcyjna, jednak zawsze na końcu czeka nagroda - wyjątkowa siła drzemiąca w postaci, którą wykorzystać można na szereg ciekawych sposób.
  Raz przyznana moc nie może być odebrana (chyba że na życzenie użytkownika, w specjalnych sytuacjach), i - co ciekawe - może być w pewnym stopniu lub całości dziedziczona. Oznacza to, że dzieci postaci z mocą także zostają nią obdarzone.

PRZEWAGA


  Z racji tego, że nie ma wykazu umiejętności i mocy traktującego w punktach od-do o sile danej postaci, rozstrzyganie sporów, pojedynków i innych tego typu kwestii następować musi w inny sposób. O tym, która z postaci wygra, zostanie zraniona, czy rani przeciwnika i o całym przebiegu zdarzenia decydować mogą sami użytkownicy - dogadując się między sobą co do obrażeń i zwycięstw - lub Mistrz Gry, jeśli zostanie o to poproszony. W celu zachowania realizmu, górą powinna być ta postać, która więcej pracy włożyła w doskonalenie swoich umiejętności, jest aktualnie w lepszym stanie fizycznym, ma więcej siły, itp. Tak samo ma się to z kwestią samego przetrwania - przeciętna nastolatka z dużego miasta, dla której rozrywką ekstremalną jest zjeżdżanie na sankach ma nieporównywalnie mniejsze szanse na poradzenie sobie w vitrumskiej dziczy niż dorosły mężczyzna, który przez wiele lat był harcerzem.
  W trakcie pojedynków należy pamiętać, że Mistrz Gry może być stale obecny i wtrącić się w najmniej odpowiednim momencie, całkowicie odwracając szalę zwycięstwa...
avatar
Mistrz Gry

Liczba postów : 198
Join date : 24/09/2018

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach