Języki, ekwipunek

Go down

Języki, ekwipunek

Pisanie by Mistrz Gry on Wto Wrz 25, 2018 11:08 pm

JĘZYKI


  Vitrum nie jest osadzone w żadnym konkretnym miejscu, ani czasie, a co za tym idzie, postacie, które tutaj przybywają, porozumiewają się różnymi językami. Aby uniknąć sytuacji, w której zaledwie jakiś nikły procent postaci jest w stanie się ze sobą porozumiewać, każda postać wraz z przybyciem do miasta otrzymuje umiejętność płynnego i bezbłędnego mówienia w uniwersalnym, vitrumskim języku. Tak po prostu. Postacie nawet nie muszą fabularnie zorientować się o posiadaniu tej zdolności, od razu mogą rozmawiać z kim chcą.
  Nietrudno się domyślić, że oprócz ogólnego języka, w mieście przewijają się inne mowy, charakterystyczne dla krajów, z których pochodzą nasi bohaterowie. Niekiedy można dosłyszeć obcy akcent w czyimś sposobie wysławiania się, bądź zasłyszeć rozmowę po angielsku, hiszpańsku, rosyjsku... Anioły i potępieni potrafią się posługiwać dodatkowo językiem anielskim - jest on bardzo podobny do łaciny i istnieje naprawdę (>klik<). Na potrzeby forum został stworzony język anielski, istnieje plik opisujący jego gramatykę i słownik polsko-anielski. Dostęp do tych danych mają użytkownicy kont aniołów i potępionych. Ciekawscy właściciele kont innych ras mogą dostać wgląd w język anielski, żeby go zobaczyć, lecz ich postacie nie potrafią się porozumiewać po anielsku.
  Języki mogą być stosowane jako niejaki szyfr. Ktoś, kto nie rozumie po francusku, nie zrozumie postaci, które celowo będą mówiły w tym języku. Jeśli ktoś życzy sobie, by jego postać nie dostała daru mówienia po vitrumsku - niech da znać adminowi. Tak też możemy zrobić.
  Teksty w starych księgach i na mapach napisane są w języku starovitrumskim, wymarłym, dawnym języku tutejszych mieszkańców, nie jest on jednak podobny do aktualnej mowy. Podobnie do anielskiego, starovitrumski istnieje. Został w pełni opracowany i zdaje się być niepodobny do żadnego innego, istniejącego języka. Dostęp do danych o starovitrumskim otrzymają użytkownicy tych postaci, które fabularnie w jakiś sposób będą miały z nim kontakt - ktoś je nauczy, bądź same zaczną próbować tłumaczyć księgi.

EKWIPUNEK


  XVII wiek i jego okolice to czas pełen uroku i niepowtarzalnego klimatu, który staramy się w Vitrum odtworzyć. Aby było to możliwe, nie tylko architektura, ale i przedmioty należące do naszych postaci muszą pochodzić z epoki. Zarówno ubranie, broń, wyposażenie domu, jak i generalnie wszystko, z czym się spotykają  na co dzień - każda rzecz musi pasować do czasu, w jakim zatrzymało się miasto.
  W przypadku postaci, które pochodzą z nowszych wieków, trzeba zrobić małe czary-mary i cofnąć ich rzeczy w czasie. Oznacza to, że wraz z przybyciem do miasta wszystkie nowoczesne przedmioty zostają w tajemniczy sposób zamienione na starodawne (mają w tym swój udział wszelkie te nadprzyrodzone siły wiszące nad miastem). Wszelkie telefony i elektronika znika bezpowrotnie, pistolety współczesne wymieniane są na te na kule, ładowane odprzodowo. Nawet ubranie zostaje podmienione - najnowsze trampki stają się butami ze skóry, wiązanymi na rzemienie itp.
  Dla postaci takie cofnięcie w czasie będzie zapewne szokiem, ale wraz zbiegiem fabuł siłą rzeczy nauczy się funkcjonować w nowej rzeczywistości. Gdyby ktoś miał jakieś pytania co do siedemnastowiecznego ekwipunku, nie był czegoś pewien - niech pyta śmiało.
avatar
Mistrz Gry

Liczba postów : 198
Join date : 24/09/2018

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach